FAQ

General Questions

Which payment methods do you offer?

We offer the following payment methods:

- PayPal
- Klarna Sofort
- Kreditkarte (VISA, MASTERCARD, MAESTRO)
- Apple Pay
- Google Pay

Can I buy a gift card?

You can buy online gift cards here in our Online Shop. You can also buy physical gift cards in our stores. Please note that online gift cards cannot be used in our stores and physical store gift cards cannot be used online.

Delivery

How long does my delivery take?

It usually takes a maximum of 5 business days for your order to be shipped out. During a busy period like sale it might take a bit longer. Delivery to a German address usually takes 2-4 business days. Please note that deliveries might be affected by external factors (like strikes, epidemics, etc.) that are beyond our control. We are always trying our best to ship your order as fast as possible.

Can I track my order?

Yes! As soon as your order is ready to ship, we send you a confirmation with all the details and a tracking link via E-mail. Please note that it might take a few days for your tracking information to be accessible.

Do you ship internationally?

Yes, we ship to the following countries. Please note varying shipping fees.

Can I return my order in store?

Sure! Just bring your order confirmation, your invoice or your delivery note printed or as a PDF. You have 30 days to return any item in store.

Why is an item missing in my order?

Our warehouse team always tries their best to pack your orders with great care, but sometimes mistakes can happen. We apologize for any inconvenience. Please contact our customer support to fix this issues as soon as possible.

Can I make changes to my order?

You can change your order as long as it is not shipped yet. Just send an E-mail to our customer service.

Wie gehe ich vor, wenn ich meine Bestellung retournieren möchte?

Wenn Du einen einzelnen Artikel oder eine ganze Bestellung retournieren möchtest, kannst du deine Rücksendung ganz einfach in unserem Retourenportal anmelden.

Solltest du Fragen oder Probleme haben, schreib einfach unserem Kundenservice: support@brokeundschoen.de. Wir schicken Dir dann einen Retourenaufkleber per Email zu.

Kann ich die Größe oder Farbe meines Artikels umtauschen?

Du kannst einen Artikel in einem unserer Shops kostenlos gegen eine andere Größe und Farbe umtauschen, sofern der Artikel vorort verfügbar ist. Neben dem Artikel, den Du umtauschen möchtest, musst Du Deine Bestell,- oder Versandbestätigung mitbringen.

Wenn du einen Artikel Online umtauschen möchtest, musst Du eine Rückgabe durchführen und den Artikel erneut bestellen.

Wie lange dauert es, bis ich die Rückerstattung auf dem Konto habe?

Wenn du in der Sendungsverfolgung siehst, dass wir deine Rücksendung erhalten haben, brauchen wir in der Regel ca. 7-14 Werktage, um sie zu prüfen und gutzuschreiben.
Momentan kann es leider zu Verzögerungen kommen. Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten und versichern dir, dass wir deine Rücksendung so schnell wie möglich bearbeiten.